Dawgtooth.

 
Jag har varit försvunnen ett tag ja...två veckors semester innebar även två veckors obefintlig uppkoppling. Så kan det gå.  
Här är i alla fall ett litet hittepå, vad man kan göra av sitt gamla trökiga sammetsdiadem från Monki som man ledsnat på. Eller som rättare sagt försvinner i ens hårfärg numera... 
Så här såg det alltså ut från början:
 
 
 Sååå, man tar och rotar bland sina 1000 stuvar tyg som blivit över efter att ha fållat/fållat upp /fållat ner X antal klänningar, och så hittar man ett av de finaste: hundtanden! En tygsax är även en god vän att ha.
 
 Jag har knött ner alla mina stuvbitar i två jättelånga glasburkar, istället för att ha dem i bortglömda plastpåsar i garderoben.  Mycket finare, och till och med praktiskt eftersom man ser exakt vad och hur mycket man har! En limpistol är nu också oumbärlig.
 
 
 Man kan säkert göra detta på lite olika sätt, men jag valde att klistra på det nya tyget rätt över det gamla. Ett tips är att kolla noga så att mönstret på tyget/vävningarna kommer jämnt utefter kanten så inte tyget ser "vridet" ut sen när det är klart.
 
 
 
 
Så jag virade och limmade (akta fingrarna! Använd en bordsknivsudd eller något annat bra och platt att trycka till med!) och virade och limmade lite till. Klippte bort lite överskottstyg så det inte skulle bli buckligt, och...
 
 
 
 
 
Tadaa! 
 
 
Och det bästa är att jag verkligen har letat efter ett sådant här diadem men inte hittat något i rätt 60's-spirit, so to speak. Men nu har jag det! Matchat här med en gulblommig klänning, oväntat javisst, men det funkade riktigt bra! 
 
Har förresten ett par (...) annonser ute på Tradera just nu, försöker finansiera mitt dåliga samvetes Way out West-utsvävningar nämligen...kolla in vetja! Mycket retro och annat sköj. 
http://www.tradera.com/MyTradera/Seller.aspx?filter=0
 
eller:
 
http://www.tradera.com/gul-klanning-retro-h-m-30-tal--auktion_301742_160487670
 
Tjohopp, det var allt för ikväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0