Januarihår.

 

 

Det började så här. Jag vart jäkligt trött på mitt svarta. INte för att det egentligen är fult, tråkigt eller svårmatchat eller nåt sånt, utan bara för att jag har...tröttnat. Och medan man har sitt "spara ur håret-projekt", och det ändå kliar i fingrarana efter att fräscha upp håret lite, så är färg jäkligt nice och lätt att ta till faktiskt. 

 

Det roliga här är att Fabio som skulle göra mitt hår, hade klippt av en provslinga för en vecka sen, som han skulletest-färga på, och se hur långt han kunde gå med blekningen utan att skada håret. (Bara en sån grej gör det så galet värt att gå till Cybtekk och ingenannanstans - de vill verkligen att det ska bli bra!) Han blekte, och blekte och...inte ett skit hände. Så jag vart förberedd på att det kanske inte skulle gå att göra håret riiiktigt så ljusrött som jag velat ha, se bilder nedan. Men vad händer, jo håret bestämer sig för att göra som det alltid brukar: slurpa i sig så mycket det bara går. Och vips vart man ljus!

 

 

 

Och sen vart man röd!! Såååå jäkla nöjd. Ska tillbaka i nästa vecka för korrigering av ett par svarta "pricka" vid hårfästet, som inte ville blekas lika mycket som omgivningen...av totalt okänd anledning. Det är liksom samma område på huvudet, det är tom samma hårslingor, som bara väljer att reagera totalt olika på ett visst ställe. Lite fascinerande ändå. Och nej, jag tänker inte alls tänka på att håret förmodligen dog lite under alla kemikalier, för nu är jag sketsnygg och det är det som räknas. ;P

Så här avslutade kvällen. 

Limpmacka på blommigt fat (uppäten).

Äppeljuice (lite kvar).

Parkering i storstaden. Heldragna linjer och accelerationsfält. (tio sidor om dagen: check!)

Blogging. (en del att ta igen. japp.)

 

Sådana här bilder är det i alla fall jag stirrat mig småkär i på sistone:

 
De där lockarna, och det där läppstiftet: Mumma. Gropen i hakan är väl tyvärr knepigare att få. Men det hade varit helt ok för mig!
 
 
 
 
 
 
Den här längden på håret och typ stilen i övrigt dör jag också lite över. Nästa projekt!
 
Godnatt jord, imorgon blir det fest! I ny klänning! Och nytt hår. Och typ asbilligt. Jej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0