Paisleybabes.

 
 
 
Jag gjorde en egen heart cut-out för ett tag sen. Så här kan det se ut! En jeansjacka som jag köpte för minst 500 år sedan är nu genast lite roligare! 
 
Men nu över till något heelt annat. Detta är en del av vad jag pysslat med på sistone:
 
 
En blå/vit paisley-body i tyg och mönsterkonstruktion från 60-talet! 
 
Ett litet linne med tillhörande brallis. Babyresår i midjan, och nu även tillkomna knappar i ryggen på linnet. :) Tyg och mönsterkonstruktion från 60-talet.
 
 
Detta är inget mindre än början på min lilla kollektion! Känns ju helt sjukt att skriva en sån grej...men så är det! Tror att storleken är en 68-74 ungefär. Den blå bodyn ( och alla andra bodys med för den delen) kommer att säljas med en bodyförlängare, dvs en bit "extra-gren" med knappar som man helt enkelt sätter fast i de befintliga knapparna i grenen. Eftersom tyget inte är särskilt elastiskt och alla småpluttar alltid verkar växa ur sina bodys på längden först (vilket märks när man ska knäppa grenen...) så kan detta vara ett smart sätt att få använda plagget längre tid! 
Tja, just nu är dessa de ända plagg som är färdiga, men mer i samma stil kommer! Min tanke är att hålla mig till ett årtioende: är tyget från 50-talet ska också mönsterkonstruktionen vara från 50-talet, osv. Planer finns även på att sy lite varmare höstplagg så småningom...
Finns intresse att köpa ett plagg i en annan storlek än 68-74 vilket de flesta av mina mönster är i, så är det bara att knalla in på 100 Years (Mariagatan 23, hållplats Sannaplan) och lägga en beställning! :) Det är nämligen här de kommer säljas. Kom gärna in och häng ändå förresten, vi har massa fina barnplagg, och gratis kaffe/saft och bull-kalas varje lördag! :)
 
Just det, en mycket viktig fråga här: VAD ska jag/mitt märke heta?? :) Något fint/gammaldags/skojigt helst. Förslag?! Jag tar jättegärna emot förslag! 
 
Puss o kram!
 

Kommentarer
Postat av: Johannaidgie

Vilka fina kläder! Du är så jävla grym Sara! Jag ska spåna på något fint namn. Kanske något slanguttryck från 50 talet?

2012-09-19 @ 13:10:21
URL: http://www.idgieality.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0