100 år av längtan.

Alltså. Jag måste bara prata lite om hur jävla lycklig jag är just nu.
Vilket är en av (eller typ den enda) anledningen till att jag har varit extremt frånvarande här.
Här är vad jag hållt på med:
1: Sökt jobb.
2: Sökt jobb.
3: Sökt jobb.
4: Varit på jobbintervju!
5: Fått jobbet!!!!!!!!!
 
Den här veckan har bestått i att: Leka med Vera. Lämna Vera på förskolan. Åka till majorna. Jobba jobba. Intryck intryck. Fantastiskt fantastiskt. Åka hem. Äta mat. Gå och lägga sig klockan 9. Varje dag typ.
Men! Det har varit en helt fantastisk vecka, och vet ni varför?? Jo:
- jag tillbringar mina dagar med att prismärka mamelucker. 
- Jag tillbringar mina dagar med att sälja de finaste barnkläder man överhuvudtaget kan hitta.
- Jag får skriva beskrivande texter till vart och ett av plaggen. Väva historier samman med materialblandningar, lyfta fram och visa. I ord.
- Jag ska göra en egen kollektion i 100 Years regi. Av vintagetyger, förmodligen med mycket 60-tals-känsla i modell, tyg och mönster. 
 
Alltså. FATTA!!! 
Det finns inte att man hittar ett jobb som kan kombinera det man älskar att göra allra mest med det man är intresserad av att göra allra mest. I världens bästa stadsdel. Med världens bästa chef. 
Jag fattar inte riktigt att detta är sant tror jag. Och oavsett hur länge jag får jobba kvar, så tänker jag fan njuta av att det finns de som jobbar med det jag verkligen älskar, och som tycker jag är skitduktig på det med. 
Arrghh! 
Lyckan. Vid gud.
 
 
http://www.100y.se/
 
 
In och lajka på facebook vetja! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0