Sammetsbiten.

En dag var det liksom lite så där extra vackert. Inte riktigt november, inte längre september. Men solen bestämde sig ändå, för att jo. Okej då. Och varken Vera eller Isolde ville somna i vagnen under den helt ok långa promenaden.
 
 
 
Och så på tal om något helt annat, så har jag blivit alldeles fantastikst sammetsbiten. Tip the Velvet, jag kommer aldrig någonsin mer att missa en av era fester! Det här med att klä upp sig, planera hur länge som helst vilka kläder och hur och med vad, och sminka och håret och hur och med vad och....tillslut. Blir man förhoppningsvis nöjd. Det här med att ha en vision av något man vill uttrycka, förmedla, och sen skapa det. Är inte det kreativitet, om något? 
Och en riktig utmaning faktiskt, min garderob är stor och diger som bekant, men jag har märkt att det mesta är faktiskt väldigt mycket "vardagsretro". Saker som absolut funkar till fest, men då får man piffa lite extra med accessoarerna. Eller så är jag blind. Eller går inte så ofta på partyn...?
Hur som helst: hur sminkar man sig inför en halloween-burlesk-fest? Tex så här. De flesta andra var dock mer inne på:
 
 
Faktiskt rätt snyggt det med. Ok, jag var rätt skeptiskt till hela grejen med att alla förväntades "sminka ned sig" istället för upp, så att säga. Mer spex än snyggt, så att säga. Men fan, det är en väldigt ball estetik ändå, och det finns jättemånga sätt att variera de på:
 
Mjo, jag har nog bestämt mig för att det ändå är rätt nice. Ett stort plus är att det faktikt är en sydamerikansk (är det va...?) tradition, vars estetiska uttryck alla helt plötsligt bara hypar! Sjukt nice, dels eftersom traditionen går ut på att ust fira de döda, inte i första hand sörja och sitta och deppa vid en gråsten, men också dels för att det visar att Halloween (och typ allt annat) inte bara behöver vara inspirerat av De Förenta Staterna...
Och festen? Fiiiiin!! :) Dans dans, rockabilly-shakes och sjukt uppstyrda människor. We laaajk.
 
 
Och så här grannt kan det vara vid Bellevus rondell, en höstkväll. :) På tal om, ja. 
 
Det går att ladda upp bilder här nu, vilket ni kanske märker. Jej!! Har fortfarande inte fattat vad problemet bestod i, men embracear som fan att det nu funkar! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0