Knarren!

 
För några dagar sen tog vi oss i kragen jag och Vera, och resonerade som så här att regn eller inte, det är ju för fan juli. Så vi somrade oss riktigt ordentligt på Knarrholmen, tillsammans med snyggingarna Annelie och Isolde, galenfåglarna Jocke och Sonny, samt mumsbitarna Jonatan och Sarah. Med andra ord var hela cirkusen med. Och det kändes faktiskt lite som en cirkus, speciellt på spårvagnen när typ varenda människa, barnfamiljsmedlem eller ej, skulle fram och titta och klämma på Annelies gojor. All heder åt henne som står ut med ca 5000 "oooooj, kan den prata/får man klappa/??" om dagen, när man är utanför hemmet med gojorna. 
Hur som helst, när vi kom fram knödde sig Sarah ner på bryggan med de andra barnen och fiskade raskt upp typ 6 krabbor. Det tyckte Vera var riktigt intressant....speciellt när hon fick mata/poke-a krabborna lite med en mussla på spöt!
 
Vera hade finfina rosklänningen på sig (jag vill för övrigt verkligen ha en likadan....) och jag körde all in med min 30-talsbaddräkt. En dam på stranden kom fram och frågade var den kom ifrån, och blev hemskt besviken när jag upplyste henne om att den inhandlats på Stadsmissionen. Historien bakom den är förresten väldigt skoj, min vän Hannah skickade ett mms i våras när hon sprungit på den i butiken av en slump, med texten: "du i sommar?" Jag kunde inte annat än instämma, men eftersom jag var mäkta pank just då gick jag inte dit förrän nästan två månader senare, utan några som helst förhoppningar om att den skulle hänga kvar. But, it did!! Så nu jävlar ska det badas, kallt eller ej.
Insåg just att jag inte har någon bra bild på datorn av den...men det kommer! Den har en kjol, kan avslöjas...:)
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0