Sångaren.

 
 
Satt för någon vecka sedan hemma hos min goda vän Karro, och pimplade te, sniffade Nag Champa (som alltså är en rökelse, om nu någon tvivlade...) och ämnade sätta nålen i ett fantastiskt stycke grönt sammetstyg jag köpt samma dag. Bild på detta kommer! 
Men så länge, har ni tänkt på hur snygga äldre symaskiner är? Bakelitknappar (har min i alla fall) och en slags...pampighet i märkes-utformningen som inte riktigt finns på modernare varianter. Tycker i varje fall jag inte att jag sett. Liksom så här:
 
S    I    N    G    E     R
 
 
så sjukt mycket finare än typ:
 
SINGER 
 
för att försöka härma en 90-tals-logotyp. Typ kursiv och gärna med några käcka revärer här och där. Lite fart och fläkt. Käckt käckt. NOT.
Nej, pampigt och pompöst ska det vara, gärna i röd sammetsgardin-färg och med spak-dragnings-placeringar som ger ytterligare eftertryck åt märkets text. Ska det va så ska det va. 
 
Tja, en liten symaskinsdesigns-analys så här på torsdagskvällen liksom. Varför inte? :)
 
Puss på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0