Kreativ dag deluxe.

Den här snajsiga bilden får inleda en liten redogörelse för en mycket mycket vacker dag, som inföll för inte så länge sen.
Det är nämligen så här. Jag och Martin har två eminenta vänner vid namn Anna och David. Av obegripliga skäl bor de inte i Göteborg, utan alldeles för många mil bort i Uppsala. Idag var de dock här i stan, och det tänkte vi fira med ett besök på Nääs! För er som inte har koll, så är Nääs ett natur och kulturreservat med gamla anor som slöjdföreningscentra och, vad jag förstår, allmänt kreativ bas. Tjusiga damer kastade boll ute i naturen. Bara en sån sak. 
Numera finns där ett konsthantverkscentrum, små butiker, slottet naturligtvis, och *paus för dregel*: ett Byggnadsvårdscetrum! Detta innebär i det här fallet, ett fantastiskt fint hus som inhyser bibliotek, köpelitteratur, utställningar, kurser och butik för reservdelar till äldre hus. Mitt drömjobb, med andra ord.

Det här är en av utställningarna som finns på övervåningen av Café-byggnaden. En konstnär (vars namn jag tyvärr tyvärr inte minns just nu, men hon säljer även ovan synliga ballonger i konsthantverksbutiken...)
Jag kan tycka att konst kan vara tilltalande nästan oavsett vad den inger för sinnesstämning, men den här gången föll jag för det alldeles underbart nästan naivt glada som den här installationen förmedlar... och just det här hipstamatic-filtret i kombination med deras del av utställningslokalen (_kakelugn_och_brädgolv_Jag_Dör) gör att den här bilden liksom bara....gör mig på så sjukt gott humör. Något med ljuset, tror jag det är också.
Känner vi oss inte alla som en tveksam narr ibland?
Eller en glasballerina? Som typ...bytt karriär?
Min fot gillart.
Jag vill ha det här rummet.
Liksom, vart ska man annars stoppa det? Konstnär Åsa Berndtsson.
Den hemskt vackra allén....
Vera äter en hemskt vacker våffla. En bit i alla fall...
Knasgod soppa med bröd. Observera att den ena mackan saknar en ostskiva.....
...eftersom en fågel bestämt hävdade att den skulle ligga här på gruset istället.
Inne på byggnadsvårdsbutiken får jag typ lyckospasmer...
....!!.
Sen kom vi hem. Då målade vi lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0