Oh yeah änna.

Det har varit midsommar vill jag minnas.

En mycket fint piffad laxtårta fick vara med på bordet.

Midsommardagen börjar bra:

07:17: Darth äger valross i köket.

...och här flikar vi in en bild från midsommarafton när jag stoltserar i Anna föräldrars paradvåning i mina knästrumpor inköpta för hundra år sen på H&M, samt min ultimata bohem-Zara-spetsklänning! Inköpt med hälp av en peng från Martins mor, som uttryckligen skulle användas till något "dyrt och onödigt". Sagt och gjort! Fast tja....onödigt och onödigt, det finns olika sorters behov, brukar jag tänka. I alla fall när det gäller klänningar....

Midsommardagen fortsätter på följande lilla vis:

Kl 13-16 ca: Jag sitter väl insvept i en Super Mario-tröja, dricker hemmagjord latte och skriver cv.

Kl 15:30: Jag sätter min limpistol på laddning.

Kl 16:00: Jag limmar fast mina sulor på gympaskorna. Alltså dem sitter ju fast, men....inte över hela ytan på skon, så att säga. Köpa nya? Naaaae....

Kl 16:05: Jag joggar. Jogg jogg.

Kl 17:00: Blir lyckorusig av Lana del Rey. Ibland hittar man den där skivan som bara ( b a r a ) växer och växer. Från början tyckte jag bara om en låt. Nu dör jag av brahet på varenda en.

Kl 18 typ: Vi får finbesök för andra dagen i rad av David och Anna! Idag behöver man inte vara lika fin som igår, men jag är ju alltid fin så det gick väl sådär.

Jeanshorts som kom till från Martin äkta grunge-jeans, en uråldrig blus från H&M samt en inte alls lika uråldrig jacka från H&M. Jag gillar grejen med mc-snittet i ett helt annat material än skinn...Armbandet är från ööh...asien? En present från min far när han var ute och stollade i ett annat land någon gång. Fint är det i alla fall!

Och förresten, om det skulle vara så att man verkligen gillar sina strumpor riktigt mycket, även om de inte är riktiga knästrumpor som liksom är gjorda för att synas ordentligt och tillhöra någon slags outfit, ja om man helt enkelt bara råkar ha strumpor av ett helt jättevanligt format men som ändå är riktigt snygga, ja då får man visa dem. Tycker jag. Dra upp ordentligt, och kila fast i en knallrosa kinasko från Kawaii-shop. Minns att jag grävde i deras "2 par för 60 spänn"-låda aslänge innan jag hittade ett par i riktigt rätt rosa nyans. Sen när jag skulle använda dem första gången lossnade ena spännet. Fan. Tur att man har ståltråd.

I alla fall, nu har vi sett Game Change om Sarah Palin. Känner mig genast lite mer allmänbildad. Om ni har sett den förstår ni varför. Bra att inflika kan ju vara att jag faktiskt inte alls kan särskilt mycket om utrikespolitik, och ärligt talat inte är så överdrivet intresserad heller. Men. Allt är ju relativt, inser jag nu. :)

Nej men gud vad trött jag blev nu.

Dags för säng, sovmorgon imorgon! <---- = Bra grej!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0